Wniosek (e-Wniosek)

To dokument, na podstawie którego zawierana jest umowa ubezpieczenia. Wniosek powinien zawierać wszystkie informacje niezbędne do zawarcia umowy ubezpieczenia, tj:

  1. oznaczenie ubezpieczającego i ubezpieczonego,
  2. miejsce ubezpieczenia lub zakres terytorialny,
  3. okres ubezpieczenia,
  4. przedmiot ubezpieczenia,
  5. wartość przedmiotu ubezpieczenia,
  6. zakres ubezpieczenia,
  7. istniejące zabezpieczenia (np. przeciwpożarowych i/ lub przeciwkradzieżowych)
  8. informacje dodatkowe dla każdego rodzaju ubezpieczenia (jeśli są wymagane) – takie informacje są np. niezbędne do przeprowadzenia procesu oceny ryzyka ubezpieczeniowego.
  9. w przypadku zawierania umów ubezpieczenia (np. dla środków trwałych) w systemie na sumy stałe do wniosku ubezpieczeniowego koniecznie należy dołączyć załącznik z wykazem ubezpieczonego mienia.
  10. podpisy osób reprezentujących ubezpieczającego.

e-Wniosek jest składany tylko i wyłącznie w formie elektronicznej. System e-Wnioski przewiduje możliwość wydrukowania zarejestrowanego e-Wniosku. Wydruk ten ubezpieczający robi tylko i wyłącznie na własne potrzeby.