Aneks do polisy

Aneks do polisy jest dokumentem potwierdzającym wprowadzenie zmian do trwającej umowy ubezpieczenia. Dokument aneksu powinien zawierać co najmniej:

  1. oznaczenie podmiotu ubezpieczającego i/ lub ubezpieczonego,
  2. wskazanie dokumentu – stanowiącego wniosek ubezpieczającego o zmianę aktualnie obowiązujących warunków umowy ubezpieczenia,
  3. oznaczenie umowy ubezpieczenia, której dotyczy,
  4. szczegółowe opisanie wprowadzonych zmian,
  5. podpisy ubezpieczyciela.

Aneksy do umów ubezpieczenia zwykle przygotowuje się w przypadku zmian w substancji ubezpieczonego majątku (np. w przypadku zwiększenia wartości przedmiotu ubezpieczenia, bądź w przypadku jego likwidacji, sprzedaży, przekazania lub innej formy zbycia).

Zasadniczo aneks może wprowadzić zmianę niemal w każdym obszarze umowy ubezpieczenia.